Ako na web stranicama imate sadržaj za Vašu ciljanu publiku, ali ste propustili detalje koji su nužni za dobru poziciju na Google tražilici, tada web nažalost ne može doći u prave ruke. Da bi kroz veliku količinu sadržaja na internetu web došao do čitatelja potrebna je optimizacija web stranica za tražilice.
Budući da vidim koliko često mali poduzetnici ovo zanemaruju, jasno je da puno gube na vidljivosti weba. No, to ujedno znači da tu postoji veliki prostor za poboljšanja. Zato ću u ovom članku pojasniti što je optimizacija weba za tražilice i od kuda krenuti ako želite povećati vidljivost na Googleu.
Optimizacija web stranica za tražilice (Search Engine Optimization SEO, Google optimizacija) je poboljšanje web stranica za bolju poziciju u Google tražilici. Jednostavno rečeno, sve ono što radimo po pitanju optimizacije ima krajnji cilj da na web dođu upravo oni koji trebaju i žele to što nudite.
Riječ je o raznim aktivnostima i načinima kroz koje možemo povećati šanse da se web prikaže na što boljoj poziciji među rezultatima pretraživanja u Googleu. A za to je jednako važno ono što vidimo na webu, kao i ono što ne možemo vidjeti očima.
Vlasnici web stranica često misle da su napravili sve ako su na webu napisali što nude i stavili kontakt. No, u moru sadržaja koji danas postoji na internetu morate se jače potruditi.
Da bi web služio svojoj svrsi podjednako su važni:
Pa krenimo od prve točke: sadržaj.
Kada govorimo o sadržaju, za marketinšku komunikaciju prije svega morate znati tko je Vaš idealni čitatelj. Tko je taj kome to što nudite može najbolje pomoći? Kome to o čemu pišete na web stranicama može biti zanimljivo i korisno? Web stranica mora imati kvalitetan i relevantan sadržaj za Vašeg idealnog čitatelja.
A da bi sadržaj mogao odraditi uspješnu komunikaciju važna je i tehnička kvaliteta weba. Spore web stranice se neće dopasti posjetiteljima, ali niti Googleu koji odlučuje o tome da li će uopće web ponuditi potencijalnim čitateljima. Koliko brzo se web očitava, kako se prilagođava veličini ekrana, da li se javljaju greške i brojni drugi kriteriji. Sve to utječe na poziciju weba u rezultatima pretraživanja.
Da ne bismo samo pričali, ajmo biti praktični. Evo možete odmah provjeriti kako Vaš web stoji po pitanju brzine očitavanja. Brzina je jedan od najvažnijih kriterija po kojima Google ocjenjuje kvalitetu weba pa o tome trebamo stalno voditi računa.
Otiđite na ovu stranicu i u polje na vrhu upišite adresu Vašeg weba: Google PageSpeed Insights. Nakon kraćeg čekanja dobit ćete rezultat. Ako je brojka crvena, znači da je brzina weba jako loša i da je nužna optimizacija weba.
Optimizacija weba za tražilice je način na koji možemo poboljšati sve važne aspekte weba da bi se ostvarila uspješna komunikacija. Poznavajući kako funkcionira internet i kako ljudi koriste tražilicu, uz programerske i marketinške vještine možemo doći do onih koji žele to što nudite.
Često vidim kako na web stranicama postoji kvalitetan sadržaj i oku ugodne slike. Iako naizgled sve izgleda jako dobro, stranica se ne prikazuje u Googleu. To je zato jer nije napravljena optimizacija.
Detalji poput toga koja riječ će biti prva u nazivu stranice ili kako ste nazvali fotografiju koja se prikazuje uz tekst, odlučuju da li će stranice doći do onih kojima Vaš sadržaj može biti od koristi.
Oni koji žele poboljšati marketing često prvo pomisle na plaćene oglase. Ipak, ponekad optimizacija za tražilice donosi puno bolje rezultate nego plaćena reklama. Stvar je u tome što putem oglasa u novinama ili na Facebooku možete ciljati one za koje (samo) pretpostavljate da bi ih mogla zanimati Vaša ponuda. S druge strane, putem Googlea možemo doći do onih koji baš sada žele baš to što nudite.
Ljudi svakodnevno na internetu traže ono što ih zanima. Guglaju rješenja za svoje probleme, traže ono što žele i što im treba. Da bi određeni sadržaj došao u ruke zainteresiranima, trebate osigurati da je web vidljiv na Googleu.
Tražilica je mjesto gdje se nalaze oni koji nešto nude i oni koji nešto traže. Optimizacija za tražilice je način da se te dvije strane pronađu na obostrano zadovoljstvo.
Sada kada smo pojasnili koliko je važna optimizacija weba za tražilice tj. Google, evo koje sve faze i elemente obuhvaća. To su:
Možda Vam se ovo čini zahtjevno i komplicirano, ali nije potrebno da razumijete cijeli taj popis niti da pripremate sadržaj za Google. Dovoljno je da sadržaj pripremate za ljude s druge strane ekrana. Za sve ostalo možete zatražiti pomoć stručnjaka.
Ovo su sve važni elementi koji pomažu Googleu da Vaš sadržaj poslužuje pravoj publici. I to nije jednokratni posao. Kao i svaki posao kojim se postiže dugoročan uspjeh tako se i ovaj posao treba raditi redovito.
Taj kružni proces kroz koji učimo, promatramo i napredujemo može donijeti promjenu na bolje jedino ako sadrži ove 4 faze:
Tek kada se optimizacija radi na ovaj način bit će uspješna.
No, postoje važni preduvjeti da bi se uopće moglo krenuti u ovaj proces. Jedan od tih preduvjeta je da koristite Google alate od kojih ćemo najvažniji spomenuti u nastavku.
Da bi na Vašem webu bila moguća ikakva poboljšanja obavezno aktivirajte Google Analytics. Bez obzira da li ćete se sami upuštati u poboljšanja ili ćete angažirati nekog izvana, polazište treba biti statistika koju prikazuje taj alat.
Više o alatu Google Analytics možete pročitati u objavi 3 online alata za bolji internet marketing. Pomoću tog alata možete saznati tko dolazi na Vaše web stranice, da li ima čitatelja, što im se sviđa i što im se ne sviđa. Sve to nam pomaže da otkrijemo najveće prilike za poboljšanja.
Zanimljivo je da se Google alati mogu koristiti potpuno besplatno jer Google želi da sadržaj na internetu bude čim bolji. Kad kažem bolji sadržaj, ovdje mislim na poboljšanje stranica koje već postoje na webu, ali i pripremu novog sadržaja.
Za bolji internet marketing nije nužno raditi novi web, jer postojeće web stranice se uvijek mogu poboljšati. Sadržaj koji već postoji na webu moguće je doraditi, možemo dodati i urediti sve ono što je najvažnije za komunikaciju putem weba.
Osim toga, važna je dobra priprema za izradu novog sadržaja. Nove stranice i nove blog objave će ostvariti cilj samo ako već prilikom izrade pripazite na ‘putokaze’ koji Googleu pomažu da zna što da radi s tim sadržajem.
Vrijedi naglasiti da Google postoji da bi servirao sadržaj na internetu onima koji taj sadržaj trebaju. No, da bi Google znao koji sadržaj da ponudi kome, moramo mu oko toga pomoći.
Internet je prostor u kojem postoji velika količina sadržaja. Svakodnevno kruži ogromna količina tekstova, stvaraju se nove web stranice i portali raznih tematika. Uz to, sa svih strana iskaču oglasi pa nije nimalo lako probiti se do svoje publike.
Ipak, oni koji konzumiraju taj sadržaj imaju specifične ukuse i određene potrebe. A upravo su takvi specifični zahtjevi prilika da kroz pametno opažanje i prepoznavanje svoje jedinstvene pozicije dođete do onih koji će biti sretni da su Vas našli.
Imajte na umu da je optimizacija svima u interesu. Google ima misiju da spaja one koji nešto nude s onima koji nešto traže. Čitatelji žele pronaći što im treba, a Vi želite da do Vas dođu oni kojima možete pomoći. Tako da su zapravo svi na dobitku kada to što imate za ponuditi dođe u ruke onih kojima to treba.
Ako je ovo prvi put da se susrećete s ovom tematikom i do sada niste ništa radili po tom pitanju – ne brinite. Zapravo, to je odlično! 🙂 Vaše stranice su možda trenutno sakrivene i nevidljive za one koji Vas traže putem tražilica. Ali to ujedno znači da postoji veliki neiskorišteni prostor za online komunikaciju.
Zato iskoristite prostor u internet svijetu i pobrinite se da se na Vašim web stranicama napravi kvalitetna optimizacija za tražilice. Krenite odmah kako bi se čim prije susreli s novim čitateljima, klijentima, korisnicima odnosno s onima koji trebaju upravo Vas!
Autor: Nikolina Tomašković, vlasnica obrta Expertiva. Za svoje klijente radi optimizaciju web stranica za Google i oglašavanje na Googleu. Na taj način im pomaže da na Googleu budu vidljivi svojim idealnim klijentima.
Želite veću vidljivost Vaših web stranica? Pošaljite mi upit!