Čuli ste za oglašavanje po kliku i želite znati više? Zanima vas Google oglašavanje? Na pravom ste mjestu jer ovdje ćete saznati kako funkcionira oglašavanje po kliku i koliko košta Google oglašavanje. Također ćete saznati koje prednosti donosi takav oblik internet marketinga i što je sve potrebno da bi vam ono donijelo konkretne rezultate!
Oglašavanje po kliku je oblik oglašavanja na internetu gdje plaćate tek kada netko klikne na vaš oglas. Prije samog početka vaše oglašivačke kampanje određujete budžet odnosno ukupni mjesečni iznos koliko želite potrošiti na oglašavanje te određujete maksimalni iznos koliko ste spremni platiti po kliku (tzv. maksimalni cost-per-click, CPC).
Ovakvo oglašavanje zahtjeva da kvalitetno posložite vašu kampanju tako da ciljanim oglasima dolazite do onih koje zanima vaša ponuda. Oglasi će se prikazivati vašoj ciljanoj publici te kada netko od njih klikne na oglas doći će na vaše web stranice. Zbog toga je ovaj oblik oglašavanja učinkovit način na koji možete povećati posjećenost vaših web stranica.
Danas najpoznatiji i najviše korišteni oblik oglašavanja po kliku je Google Ads odnosno Google oglašavanje. To su oglasi koji se prikazuju na Google tražilici (tzv. search oglasi, tj. pretraživačka kampanja) i na internetskim portalima (tzv. display oglasi, tj. prikazivačka kampanja).
Oglasi na Google tražilici se prikazuju vašim potencijalnim klijentima koji pretražuju tj. guglaju vaše ciljane pojmove pretraživanja. Recimo škola stranih jezika koja nudi online tečaj engleskog za djecu svoje oglase će prikazivati roditeljima male djece koji pretražuju “online škola engleskog za djecu”.
Google oglasi na internetskim portalima se prikazuju ciljanoj publici prema određenim demografskim karakteristikama i njhovim interesima. Primjerice, izdavačka kuća koja prodaje knjige o osobnom razvoju će potencijalnim kupcima dok na internetu čitaju članke na temu osobnog razvoja prikazivati oglas u kojem im nudi promotivnu akciju na svoje knjige.
Cijena po kliku (engl. pay-per-click, PPC) ovisi o više faktora, a određuje se po sistemu aukcije. To znači da cijena koju ćete platiti po kliku ovisi o tome koliko za cijenu klika nudi konkurencija. Osim toga, cijena po kliku ovisi i o kvaliteti oglasa. Stoga je itekako važno da su oglasi pripremljeni stručno i kvalitetno.
Prilikom kreiranja kampanje potrebno je odrediti maksimalnu cijenu koju želite platiti po kliku i tu cijenu kasnije možete promijeniti prema potrebi. Na ovaj način imate kontrolu nad svojim budžetom za oglašavanje.
Prednosti ovakvog oglašavanja na internetu su sljedeće:
Za uspješno oglašavanje na internetu potrebno je prije svega odrediti tko je vaša ciljana publika. Morate jasno specificirati kome želite da se vaši oglasi prikazuju – iz kojih lokacija su ti ljudi, koje pojmove pretraživanja (ključne riječi) pretražuju na Googleu, koje interese imaju, itd.
Jednom kad znate tko je vaša ciljana publika, morate odrediti što je vaša jedinstvena ponuda. Nije dovoljno da samo kažete da nudite proizvod ili uslugu. Morate istaknuti po čemu ste jedinstveni i drugačiji od konkurencije. To mora biti nešto što je vašoj ciljanoj publici važno i zbog čega će doći k vama.
No čak i kad znate kome ćete se oglašavati i što ćete im nuditi u oglasu, da biste ostvarili željene rezultate morate imati kvalitetne web stranice. Oglas nije taj koji prodaje, već se odluka o kupovini donosi na web stranicama. Zato na vašoj web stranici morate istaknuti sve što je važno za ponudu koju nudite u oglasu i potaknuti posjetitelje na konkretnu akciju (kupovina, rezervacija, poziv…). Često je potrebno doraditi web stranice i poboljšati njihov sadržaj za ciljanu publiku.
Oglašavanje po kliku omogućava da povećate posjećenost web stranica, ostvarite veću vidljivost na internetu i dođete do novih klijenata, kupaca, korisnika. Budući da plaćate samo kad netko klikne na vaš oglas, to je najisplativiji oblik marketinga na internetu. Ovakvo oglašavanje omogućava da napravite ciljano oglašavanje na internetu i platite samo za one klikove koji su doveli vaše idealne klijente na vaše web stranice.
Autor: Nikolina Tomašković, marketinški stručnjak i vlasnica obrta Expertiva.
Želite oglašavanje po kliku? Pošaljite mi poruku!
Google ciljano oglašavanje – evo zašto ga trebate u 2022. godini!
Kako povećati posjećenost web stranice?