Marketing na internetu je danas nužan ako želite biti uspješni.
Pa ipak, mnogi još ne koriste odlične mogućnosti koje internet nudi za ciljani marketing. I zato ih konkurencija gazi, čekaju da se dogodi čudo, a biznis nikako da krene na bolje.
Ako ste i vi među njima, nastavite čitati jer u ovoj objavi ćete saznati kako da za svoj biznis započnete marketing na internetu, i to onaj koji će vam donijeti rezultate!
Za početak, morate imate centralno mjesto na internetu gdje ćete predstaviti to što nudite.
To mjesto su web stranice. Sve druge marketinške aktivnosti služe tome da dovedu ciljnu publiku na web stranice.
Nemate web stranice? U redu, onda ih čim prije napravite. Ili ako ih imate, ali su stare i ne sjećate se kad vas je zadnji put (ako ikad) netko našao putem njih, odlučite da ćete ove godine napraviti nove web stranice.
I nemojte to odraditi tek toliko da odradite.
Web stranice jedino vrijede ako su kvalitetne.
Previše često viđam jeftine web stranice koje su napravljene loše pa ne služe svrsi. Žao mi je to vidjeti jer to je bačen novac. Web stranice koje samo postoje, a da na njih ne dolaze potencijalni klijenti, kao da ni ne postoje. To ne želite.
Želite je da vas putem weba pronađu oni koji trebaju to što nudite.
Osim toga, web stranice nećete raditi svake godine. Radite ih jednom na valjda 20 godina. Želite da vam za to vrijeme donesu rezultate s kojima ćete biti zadovoljni.
Zato investirajte u odlične web stranice.
Investicija u kvalitetne web stranice će vam se isplatiti, vjerujte mi.
Kod izrade web stranica ima puno toga na što trebate pripaziti, o čemu ću neki drugi put. Za sada ću navesti par glavnih stvari.
Jedna od vrlo važnih stvari je da za uspješan marketing na internetu trebate web koji će se lijepo prikazivati i na računalima i na mobitelima. Danas ljudi surfaju internetom najčešće sa mobilnih uređaja. Ako se web ne vidi dobro na mobitelu, čitatelj će otići prije nego uopće pročita što nudite.
No ne samo da je važno kako se sadržaj prikazuje, već je važno i kako je sadržaj pripremljen. I tu dolazimo do iduće važne stvari za uspješan marketing na internetu.
Kada radite nove web stranice potrebno je istražiti što vaši klijenti guglaju, što im je važno i koje informacije žele dobiti putem weba.
Sadržaj na web stranicama mora biti prilagođen onome što vaši potencijalni klijenti žele.
To čime se bavite radite zbog njih. Klijenti, kupci, korisnici, posjetitelji ili kome već služite u svom djelovanju… ako nema njih, nema ni posla.
Potrebno je odraditi određene radnje da bi Google mogao vaše web stranice ponuditi onima koji traže to što nudite. Morate uvjeriti Google da su vaše web stranice važne za potencijalne kupce.
To radimo kroz niz radnji koje zovemo optimizacija za tražilice.
Važan dio optimizacije su i atraktivne, kvalitetne i relevantne fotografije koje moraju odgovarati onome o čemu pričate u tekstu. Slika uz tekst daje puno bolje rezultate nego samo tekst.
A jednom kad čitatelj na webu pročita sve ono divno što ste napisali i pogleda vaše prekrasne slike želite da se nešto dogodi, jel tako? Tu dolazimo da sljedećeg pitanja.
Želite da potencijalni kupac pročita tekst i ode s weba? Vjerujem da to ne želite. Želite da vam se javi. Pa da.
No iako se to kao podrazumijeva, ako ne servirate čitatelju konkretno što želite da napravi riskirate da se on sam toga ne sjeti.
Jasno istaknite što želite da posjetitelj na webu napravi.
Jedna moja klijentica na webu ima obrazac putem kojeg joj klijenti šalju upite za ponudu, jer ona nudi uslugu za koju ljudi žele čim prije saznati koliko košta. Drugi moj klijent ima na webu istaknut broj telefona uz koji je ikonica WhatsApp-a jer njegovi kupci su turisti koji vole zvati baš putem WhatsApp-a. I upravo zbog te ikonice ga novi kupci često zovu.
Razmislite koju akciju želite da kupac napravi i omogućite da to napravi na način kako on to voli.
Eh, ali da bi klijenti uopće došli na web stranice, valja se u internetskoj gužvi probiti kroz konkurenciju. U moru drugih ponuđača nekad web stranica ne uspije doći dovoljno visoko na Googleu da je potencijalni klijenti mogu vidjeti.
I za to postoji rješenje.
Već sam pisala o tome kako biti prvi na Googleu, a sada ću vam u nastavku reći ono najvažnije.
Ljudi svakodnevno guglaju ono što im treba. I što zatim naprave u Google tražilici? Kliknu odmah na prvi ili drugi rezultat pretraživanja, eventualno treći. Dalje od toga ne idu.
To je veliki izazov za ponuđače. Ne moraš biti genij da bi shvatio da ne možemo svi biti prvi na Googleu. 🙂 ALI… ima i dobra vijest.
Naime, ne trebate biti prvi za sve.
Važno je samo da budete prvi za ono što guglaju vaši idealni klijenti. I upravo za to služi Google Ads iliti oglasi na Google tražilici.
Oglasi na Google tražilici su naisplativiji oblik marketinga jer pomoću njih ciljamo one koji guglaju to što nudite.
Ne guglaju ljudi iz dosade nego iz potrebe. A vi im njihovu potrebu možete zadovoljiti. U trenutku kad kupac gugla ono što mu treba vi ga kroz oglas vodite na vašu web stranicu gdje dobiva to što traži. Savršeno, jel da?
To je ono kad kupac kaže: “Baš sam sretan da sam vas našao!”
E to se traži! To želite.
To je uspješan marketing.
Kad je u pitanju marketing na internetu, ima još raznih mogućnosti.
Tu su još i društvene mreže, email marketing, influenceri i ostali kanali internet marketinga. Većina njih zahtjeva puno svakodnevnog angažmana i vremena, a znamo da većini poduzetnika to nedostaje.
Ipak, ne trebate koristiti sve što postoji.
Nije nužno da svaki dan pišete statuse na Facebooku i Instagramu, da šaljete emailove i dijelite letke po cesti.
Ako nudite nešto što ljudi guglaju, tada su web i Google oglasi najbrži put do novih klijenata. To je osnovno što morate imati da bi do vas došli oni koji traže to što nudite.
Slušajte (odnosno čitajte) me sad pažljivo… vaši potencijalni klijenti baš sada, u točno ovom trenutku, guglaju to što nudite. Hoće li vas pronaći na Google tražilici? Neće?! Eh, onda će otići konkurenciji. Srećom, možete to promijeniti!
Vaši klijenti su na internetu. Budite i vi tamo.
Zakoračite u marketing na internetu već danas i napravite odličan posao!
Autor: Nikolina Tomašković
Zatražite stručno savjetovanje za marketing!
Ako želite stručnu pomoć za vaše marketinčke aktivnosti zatražite savjetovanje. Kako izgleda marketinško savjetovanje i kako vam može pomoći saznajte ovdje: Marketinško savjetovanje