Varaždinski mali poduzetnici trenutno zanemaruju marketing te mu moraju dati veći prioritet i naučiti kako poboljšati marketing da bi mogli ostvariti bolje poslovne rezultate u idućoj godini. Pokazalo je to istraživanje koje je u ožujku ove godine provela tvrtka Expertiva iz Varaždina.
U istraživanju je sudjelovalo 100 malih poduzetnika iz Varaždinske županije, od čega najviše uslužnih poduzeća (61%) te nešto manje trgovačkih i proizvodnih poduzeća. Odgovori ispitanika pokazali su da u malim tvrtkama nedostaju marketinška znanja te postoji velik prostor za poboljšati marketing.
Prema rezultatima istraživanja u 69% malih tvrtki poslove marketinga obavlja vlasnik odnosno direktor. Kod preostalih je za marketing zadužen zaposlenik koji obavlja i druge poslove ili više zaposlenika prema potrebi. Mali postotak kaže da ne znaju tko je zadužen za marketing.
Većina malih poduzetnika (85%) do sada nije koristila usluge marketinškog stručnjaka, a svaki šesti kao razlog tome navodi da se jednostavno nisu posvetili marketingu. Prema mišljenju trećine ispitanika za bolje rezultate će biti najpotrebnije dati veći prioritet marketingu.
44% ispitanika kaže da su za postizanje boljih rezultata marketinga najpotrebnija financijska sredstva. Jedan od najčešćih razloga zašto do sada nisu surađivali s marketinškim stručnjakom je cijena tih usluga.
Formalnu edukaciju o marketingu do sada nije imalo 72% ispitanika. Marketinške aktivnosti provode najviše na temelju dosadašnjeg iskustva, pomoću informacija na internetu i razgovora sa suradnicima i prijateljima. Najveći marketinški izazov s kojim očekuju da će se susresti u 2017. godini je privlačenje novih kupaca. A svaki četvrti ispitanik očekuje da će najveći izazov biti kako pomoću marketinga ostvariti ciljeve.
Najčešći razlog zbog kojeg bi mali poduzetnici zatražili pomoć od marketinškog stručnjaka je stručnost jer unutar tvrtke nemaju odgovarajuće znanje. Drugi razlog za angažiranje stručnjaka je nepristranost jer žele neutralni pogled na svoju situaciju. I kao posljednji razlog je isplativost jer su usluge marketinškog stručnjaka isplativije nego da se u tvrtci zaposli specijalist za marketing.
Prema mišljenju 57% ispitanika marketing njihove tvrtke je, na način kako ga trenutno rade, djelomično učinkovit. Ima i onih koji smatraju da njihov trenutni marketing uopće nije učinkovit ili ne znaju da li je učinkovit. Mali poduzetnici uglavnom kažu da znaju tko su im kupci i smatraju da se njihova ponuda razlikuje od konkurencije. No, marketinške odluke se još u velikoj mjeri ne donose prema jasnoj strategiji. Velik dio ispitanika (82%) smatra da ima prostora za poboljšati marketinške aktivnosti.
Glavni marketinški ciljevi malih poduzetnika u 2017. godini su povećati prodaju, povećati informiranost potencijalnih kupaca o njihovoj ponudi i istražiti nove tržišne prilike. Internet, suradnici i prijatelji su najčešći izvori gdje traže pomoć oko marketinga, a 30% bi ih se za pomoć obratilo marketinškom stručnjaku. Najpoželjniji modeli suradnje s marketinškim stručnjakom su kompletna analiza marketinga tvrtke kako bi znali kako poboljšati marketing i jedan termin marketinškog savjetovanja za rješavanje trenutnog izazova.
“Mali poduzetnik ne može imati sva znanja niti si može priuštiti zaposlenika samo za marketing. No, u svakoj tvrtki se ionako svakodnevno provode aktivnosti koje se tiču marketinga. Da bi te aktivnosti bile uspješne potrebno je preispitati kako se provodi marketinška komunikacija.” – rekla je Nikolina Tomašković, marketinški stručnjak i vlasnica obrta Expertiva, te dodaje:
“Marketing nije samo reklama u novinama nego se tiče onog što je srž cijelog poslovanja. Koji marketinški alati i taktike bi bili najbolji to ovisi od specifične situacije u kojoj se tvrtka nalazi. Ako poduzetnik nije zadovoljan i osjeća da može bolje potrebno je sagledati trenutnu situaciju i odgovoriti na osnovna pitanja, a zatim je potrebno posložiti ciljane marketinške aktivnosti koje će donijeti rezultate.“
Da bi mali poduzetnici ostvarili bolje rezultate potrebno je preispitati trenutne marketinške aktivnosti i prepoznati najveće prilike za poboljšanje marketinga. Za to, sudeći prema rezultatima ovog istraživanja, prostora itekako ima.
Foto na ovoj stranici by Petar Borovec. Zahvaljujemo Hotelu Park na ustupanju prostora za fotografiranje.