Kako privući nove kupce i klijente pomoću bloga

Kako privući nove kupce i klijente pomoću bloga

Kako privući nove kupce i klijente pomoću bloga

Blog je mjesto na internetu gdje kroz pisane članke možete ostvariti odličnu komunikaciju sa korisnicima svojih usluga te ujedno privući nove klijente i dobiti nove kupce. Ovdje ću pokazati kako da kroz 10 koraka napravite blog i što je sve potrebno da taj blog bude uspješan. I zato krenimo od prvog i najvažnijeg pitanja!

 

1. Zašto trebate blog?

Za početak prvo razmislite zašto želite imati blog. Kome se želite obratiti na blogu i sa kojim ciljem? Kome ćete pisati i kako im možete pomoći? Razmislite čije probleme možete riješiti i koja rješenja tim ljudima želite ponuditi.

Naravno da želite da to bude kanal za komunikaciju s korisnicima Vaših usluga i da Vam dođu novi klijenti. No, da bi do Vas došli oni koji trebaju to što nudite trebate iskoristiti blog da im dokažete svoju stručnost i pokažete kako rješavate njihove probleme.

 

2. Pripremite mjesto na internetu za Vaš blog 

Prije nego uopće krenemo pričati o sadržaju potrebno je pripremiti stranice na kojima će blog biti vidljiv, kao i administrativno sučelje pomoću kojeg ćete pisati objave.

Blog možete dodati na postojeće web stranice, što je praktično jer će čitatelji odmah vidjeti ostale stranice na webu na kojima predstavljate usluge i ostalo. Ipak, nekad ima više smisla da je blog odvojeno od web stranica tvrtke, i u tom slučaju ima svoju web adresu ili čak i svoj brend.

Za izradu bloga možete koristiti platformu kao što su WordPress, Blogger, Wix i drugi. Ako pak niste vješti s programerskim izazovima kontaktirajte nas i prepustite ovaj posao stručnjacima.

Nakon što je završio programerski dio posla dobili ste korisničke podatke za pristup u administraciju. I to je prvi veliki trenutak kad možete krenuti u pisanje prve objave, odlično! No, sada je potrebno imati na umu glavne elemente za ciljanu komunikaciju, od kojih prvi slijedi već u sljedećem koraku.

 

3. Jasno definirajte kome ćete pisati

Ovo je jako važan korak pa predlažem da ga odradite pismeno. Napišite profil Vašeg idealnog klijenta i jasno definirajte tko je Vaša ciljna publika. Ako se želite obratiti različitim profilima ljudi, za svakog napišite da li je muškarac ili žena, koliko godina ima, koji problemi ju/ga muče, čime se bavi i koje interese ima.

Krenite od toga kako zamišljate Vašeg čitatelja, a nakon toga budite znatiželjni. Probajte čim bolje upoznati svoju publiku tako da koristite alate za praćenje posjetitelja weba kao što je Google Analytics. Pratite komentare na društvenim mrežama i učite kroz direktan razgovor. Promatrajte tko su ljudi koji čitaju Vaše objave i probajte uočiti po čemu su slični.

Ubrzo ćete uočiti što je tim ljudima zajedničko, a što bolje poznajete Vaše čitatelje moći ćete kreirati još kvalitetniji sadržaj. Možda ćete otkriti i neki novi profil idealnog klijenta, priliku za novu uslugu ili dobiti neku novu ideju.

Svrha bloga je da nekome dajete korisnu i zanimljivu informaciju odnosno da svojim idealnim klijentima dajete neku vrijednost. Tek kada pišete s jasnim ciljem ta poruka će doći i do drugih koji će biti sretni da su Vas našli.

 

4. Odaberite temu o kojoj ćete pisati

Sada kada imate internet mjesto gdje možete pisati i znate kome se obraćate, odaberite o čemu ćete pisati. Osnovno pravilo za pisanje bloga je da imate kvalitetan i relevantan sadržaj za Vašu ciljnu publiku.

Evo nekoliko ideja za teme za blog:

  • odgovorite na često pitanje koje Vam klijenti postavljaju,
  • ponudite jedinstveno rješenje za neki problem,
  • dajte svoje mišljenje na neku aktualnu temu,
  • vezano za nešto što muči ciljnu publiku, dajte osvrt na temelju svog iskustva,
  • dajte upute za neki posao, kao što ja u ovoj objavi dajem Vama za izradu bloga,
  • ili jednostavno pišite o onome što Vas inspirira.

 

I znam, najteže je krenuti. Najbolji savjet koji Vam mogu za to dati je: jednostavno krenite! 🙂 Odaberite neku problematiku i zamislite s druge strane ekrana konkretnu osobu kojoj pišete, netko koga poznajete ili neka to bude imaginarni potencijalni klijent. Zatim napišite na papir ono što biste toj osobi u par minuta htjeli reći vezano za tu temu.

Iako je važno da pišete opušteno i jednostavnim rječnikom, u internet svijetu je itekako važna upotreba riječi. Mnogi krenu pisati blog jer su čuli da se tako može povećati posjećenost weba. Međutim, da bi sadržaj došao u prave ruke potrebno je posložiti kvalitetne temelje za SEO (optimizacija weba za tražilice). I tu dolazimo do sljedećeg važnog koraka.

 

5. Istraživanje ključnih riječi i optimizacija za tražilice

Kad podijelite novu blog objavu na društvenim mrežama na nju će kliknuti nekoliko ljudi, no blog bi trebao dovoditi posjetitelje i poslije toga. Osim onih koji su došli na članak jer su ga vidjeli na Vašem Facebook profilu, do objave mogu doći i drugi ljudi koji putem tražilice traže tu tematiku.

Zato za dugoročne rezultate trebamo voditi računa o onome što ljudi pretražuju putem interneta. Za svoje klijente radim istraživanje ključnih riječi pomoću Google alata i praćenjem statistike weba. Na temelju konkretnih podataka prilagođavamo sadržaj bloga prema onome što ljudi upisuju u tražilicu.

Osim što radim poboljšanja na postojećem sadržaju na webu, svojim klijentima dajem prijedloge tema za sljedeće objave na blogu, a sve to u okviru usluge optimizacija za tražilice. Takva prilagodba sadržaja prema ključnim riječima je odličan način kako povećati posjećenost weba.

 

6. Uljepšajte sadržaj za lakše čitanje

Jednom kad ste kreirali koristan sadržaj i prilagodili ga prema onome što ljude zanima, sada novu objavu vizualno uljepšajte.

Razdvojite tekst u smislene cjeline pa za svaku cjelinu dodajte podnaslov. Za nabrajanje možete koristiti bulleting, kao što sam evo ja pod točkom 4. pobrojala ideje za teme za blog. Ljudi će bolje pratiti što im imate za reći ako je tekst lijepo oblikovan.

Čitateljima će biti lakše za shvatiti i dulje će pamtiti to o čemu govorite u tekstu ako dodate fotografije, videe, ilustracije ili animirane prikaze. Svakako dodajte glavnu fotografiju na vrhu stranice, a prema potrebi možete dodati još neke vizualne prikaze koji dočaravaju ono o čemu pišete.

Ja u svojim tekstovima volim naglasiti ono najvažnije debljim slovima (kao upravo ovo što ste sad pročitali). Ono što želite još više naglasiti možete obojati drugom bojom, staviti u okvire i slično. Ali nemojte pretjerati, jer izgled objave ne smije odvlačiti pažnju već treba služiti samo za bolje razumijevanje sadržaja.

 

7. Predložite sljedeći korak i povežite s drugim sadržajima

Nakon što ste u tekstu dali neki savjet ili korisnu informaciju, predložite sljedeći korak koji želite da čitatelj napravi. Ako ste pisali o tome kako riješiti neki problem, predložite čitatelju kako da sazna više. Ako ste pisali o prednostima metode koju koristite, pozovite ga da se javi za dogovor termina.

Sjetite se da je svrha bloga da kroz koristan sadržaj pomažete svojim idealnim klijentima. I tu napravite korak dalje. Pišući o nekoj temi razmislite koji postojeći sadržaj na webu i/ili blogu također može biti koristan čitatelju pa u tekst dodajte poveznice na druge relevantne stranice.

Svaka blog objava treba imati barem jednu poveznicu na neku drugu stranicu, a isto tako s neke druge stranice treba voditi poveznica na tu objavu. Takvo povezivanje relevantnog sadržaja daje do znanja Googleu da je stranica važna, a sve to pomaže krajnjim čitateljima da pronađu vrijedan sadržaj za svoje potrebe.

 

8. Kreirajte puteve do ciljne publike

Sljedeći veliki trenutak je kada objavite novi članak na blogu – bravo! Međutim, sve to ima smisla jedino ako objava dođe u prave ruke.

Nakon što ste uspješno postavili novi sadržaj na blogu, kreirajte puteve kojima će čitatelji doći do te nove objave. Podijelite novi članak na društvenim mrežama, dodajte link na članak u newsletter kojeg šaljete listi primatelja, pošaljite članak onima s kojima ste baš o toj temi nedavno pričali.

Otkrijte i druge kanale kojima možete doći do onih kojima bi ta tema mogla biti zanimljiva i korisna. I nemojte se zanositi brojkama. Za uspjeh bloga dovoljno je doći do manjeg broja ljudi, ali da to bude prava publika.

 

9. Zapisujte nove ideje za blog

Kad krenete u pisanje bloga ubrzo ćete shvatiti da je najvažnije imati dobru temu za pisanje. Kada sjednete pisati možda će svaka tema zvučati bez veze. Zato je dobre ideje potrebno zapisivati kada god se pojave.

U razgovoru s klijentima, dok čitate portale i vijesti na društvenim mrežama, na kavi s prijateljicom, u vožnji, na trčanju… sve su to trenuci u kojima može sinuti nova ideja o čemu možete pisati. Neka to bude nešto što ljudi traže, nešto što nekome može biti od koristi, nešto oko čega baš Vi nekome možete pomoći.

Uhvatite nove ideje i zapisujte ih na sigurno mjesto. Tako da u trenutku kad imate vremena za pisanje možete pretvoriti neku od ideja u novi sadržaj na blogu.

 

10. Pišite, pišite, pišite!

I na kraju, ono najvažnije vam naravno ne mogu samo tako prenijeti putem ekrana. Za uspješno pisanje bloga, kao i za svaki odličan posao, potrebno je iskustvo.

Kada krenete u pisanje bloga vidjet ćete da će biti dana kada se tekst piše sam od sebe, a nekad jednostavno ne ide. Za pisanje je važno njegovati odnos s dijelom nas koji ima sva rješenja i koji je izvor mudrosti i inspiracije.

Uostalom, za pisanje je presudno pronaći i svoj vlastiti stil. Kroz pisanje će se riječi već posložiti u prepoznatljiv jedinstven stil koji će odgovarati Vama i, što je još važnije, Vašoj ciljnoj publici.

Zato krenite hrabro i redovito pišite, čak i ako s nekim tekstovima u početku nećete biti zadovoljni. S vremenom će postati lakše. Pretočiti nešto korisno u tekst koji će nekome pomoći te mu pružiti olakšanje i dobar osjećaj, to je vještina koja se treba vježbati.

 

Zapamtite da je blog mjesto na kojem čitatelji trebaju osjetiti olakšanje jer ste im oko nečeg pomogli. Takva je bila i moja namjera s ovim tekstom pa se nadam da sam u tome uspjela. 🙂 Ako želite da zajedno izgradimo Vaš blog slobodno pošaljite upit i rado ću Vam pomoći!

 

Autor: Nikolina Tomašković