(vrijeme čitanja: 3 minute)
Kada pričamo o tome kako poboljšati marketinške aktivnosti, u prošloj objavi sam navela najčešću grešku koju rade mali poduzetnici, a to je da zaborave na svog idealnog klijenta. Da bi marketinške aktivnosti donijele rezultate, poruka mora biti kreirana ciljano za idealne klijente.
Jednom kad znate tko je vaš idealni klijent trebate se potruditi da vaša marketinška poruka dođe u njegove ruke. A da biste to mogli, morate voditi računa o specifičnostima današnje komunikacije.
Nekad su tvrtke stavile oglas u novine koje je čitao veliki broj ljudi. No, danas je sadržaj na svakom koraku, a uz njega i velika količina marketinških poruka. Za ponuđače to predstavlja izazov jer moramo prilagoditi marketinšku komunikaciju današnjim mogućnostima medija i navikama ljudi.
Prisiljeni smo tražiti načine kako da poruka u moru sadržaja pronađe put do ciljne publike. A mogućnosti medija nas mogu samo zbuniti ako zaboravimo da postoji netko tko treba i želi to što nudimo.
Zato je itekako važno da se fokusirate na vaše idealne klijente, one kojima najviše možete pomoći i koji će biti sretni kad čuju za vašu poruku.
Mnogi se boje da u moru velikih brendova ne mogu dobiti svoj prostor. Međutim, dok u velikoj tvrtki odluke moraju proći brojna odobrenja, mali ponuđač je dovoljno fleksibilan da brzo odreagira i lako mijenja svoju poruku. U tome je prednost male tvrtke.
Umjesto da se borimo budžetom i količinom oglašavanja, više smisla ima ponuditi jedinstvenu ponudu. Vaš prostor na tržištu je tamo gdje nudite nešto drugačije od konkurencije, a što je izrazito važno vašim idealnim klijentima. Osigurati svoj prostor na tržištu možete jedino kad rješavate specifičan problem određenog profila ljudi, i to drugačije i bolje od konkurencije.
Tvrtke često zaborave da moraju svoju poruku staviti tamo gdje se njihov idealni klijent kreće. Jednom mi je klijentica rekla da želi objavljivati na Facebooku jer ga ona koristi svakodnevno. No već uz kratko istraživanje ustanovila sam da njeni potencijalni klijenti guglaju to što ona nudi, ali je na Google ne pronalaze. Čim smo stavili oglase na Google povećali smo vidljivost njenih web stranica i počeli su joj dolaziti njeni idealni klijenti.
Odabir medija ima veze i sa fazom kupovine u kojoj se potencijalni klijent nalazi. Netko razmišlja kako bi bilo lijepo imati novi bicikl, dok netko drugi već uspoređuje ponude bicikala po dućanima. Ovog prvog tek moramo pronaći, dok ovom drugom možemo ponuditi našu ponudu tamo gdje već traži bicikle.
Idealni klijent je onaj koji aktivno traži rješenje svog problema.
Internet nam pomaže da dođemo do ljudi prema njihovim interesima, da saznamo što ih zanima i prema tome prilagodimo poruku. Iskoristite mogućnosti internet marketinga pa posložite poruku i poziv na akciju prema fazi kupovine u kojoj se vaši idealni klijenti nalaze.
Na marketinškom savjetovanju pomažem svojim klijentima da definiraju svoje idealne klijente te tako otkrivamo detalje koji nam pomažu da napravimo uspješne marketinške aktivnosti.
Evo da barem malo steknete tu drugu perspektivu, na trenutak zaboravite sve što ste do sada radili oko marketinga i zamislite da ste jedan od vaših idealnih klijenata. Uživite se u ulogu te osobe, kao da ste dobili glumački zadatak, pa iz pozicije te osobe odgovorite:
Što vas muči?
Kako i gdje tražite rješenje svog problema?
Koje riječi koristite kad tražite?
Na koja rješenja nailazite dok tražite?
Ovo je trenutak istine. Sad iskreno odgovorite na sljedeće pitanje: da li ste tražeći rješenje naišli na ponudu vaše tvrtke i što mislite o njoj?
Sve ono gdje vaš marketing odstupa od toga što vaš idealni klijent želi, kako razmišlja, što očekuje i što mu je važno, upravo to su najveće prilike za poboljšanje vašeg marketinga.
Kad gledate očima vaših idealnih klijenata, možete vidjeti što trebate promijeniti i kako bolje oblikovati marketinške aktivnosti. Često nije medij taj koji trebamo mijenjati nego jedna riječ, slika, a nekad i cijela ponuda.
Poduzetništvo i marketing su neprestani proces otkrivanja mogućnosti za služenje drugima. Internet nam u tome može puno pomoći, da dođemo do vrijednih informacija o potencijalnim klijentima i da ostvarimo uspješnu komunaciju upravo s onim idealnim klijentima.
Usmjerite se na vaše idealne klijente i napravite uspješan marketing!
Autor: Nikolina Tomašković
Želite napraviti uspješnije marketinške aktivnosti? Pišite mi na: nikolina.tomaskovic@expertiva.hr
Kako povećati vidljivost web stranica?
Oglašavanje na internetu – gdje, kako i što je najbolje?
Kako biti prvi na Googleu i zašto je to važno?