Kako napraviti dobar marketing za usluge? - Expertiva blog

Kako napraviti dobar marketing za usluge?

Kako napraviti dobar marketing za usluge?

Kako napraviti dobar marketing za usluge?

Ako nudite usluge, marketing može biti velika nepoznanica jer čak i kad imate web stranice i redovito stavljate statuse na Facebooku nekad jednostavno ne dolaze novi klijenti.

Zato ćemo u ovoj objavi proći glavna pitanja i alate uz koje možete napraviti dobar marketing za vaše usluge.

 

Netko treba upravo ono u čemu ste odlični i jedinstveni

Za početak, odaberite jednu uslugu za koju želite imati više klijenata. O kojoj usluzi se radi? Što točno nudite? Zapišite svoj odgovor na papir. Pri tome dobro razmislite po čemu se vaša usluga razlikuje od onoga što nude drugi.

Uzmite vremena da vidite što je to u čemu ste odlični i po čemu ste jedinstveni. Ovisno o tome koja je vaša jedinstvena ponuda naći ćete svoju nišu, ono nešto zbog čega ljudi dolaze k vama i spremni su to platiti. A to nas dovodi do presudnog marketinškog pitanja koje slijedi u nastavku.

 

Tko je idealni klijent za Vašu uslugu?

Posao koji radite ima smisla jedino kad netko od vaše usluge dobiva neku korist. Ako mislite da je vaša usluga namijenjena svima, takav stav je vjerojatno glavni uzrok zašto vaš marketing nije uspješan. Za dobar marketing usluge morate znati tko je vaš idealni klijent.

Idealni klijent je onaj kome vaša usluga može najviše pomoći. Zato se prisjetite tko je do sada bio najzadovoljniji vašom uslugom. S kojim problemom vam je došao? Kakvo rješenje ste mu ponuditi?

Što bolje razumijete što žele oni koji vam dolaze s problemom i odlaze od vas zadovoljni jer ste riješili njihove muke, moći ćete bolje predstaviti te koristi i drugima koji imaju taj isti problem.

 

Gdje Vaš idealni klijent traži rješenje svog problema?

Sada zamislite tog vašeg idealnog klijenta kako traži tko mu može pomoći, s tim da trenutno ne zna za vas. Gdje će tražiti? Možda će pitati nekoga… tko je osoba od koje će tražiti savjet? Svoje usluge možete predstaviti onima koji mogu biti posrednici do vašeg idealnog klijenta.

Mjesto gdje svi često tražimo informacije je internet i stoga je razumljivo da internet je važan kanal do novih klijenata. Zato ću spomenuti veliku važnost koju ima optimizacija za tražilice.

A da bismo lakše komunicirali u online svijetu, za bolji internet marketing nam mogu pomoći marketinški alati. Ovdje bih izdvojila Keyword Planner pomoću kojeg možete saznati da li i koliko često ljudi traže to što nudite. I možda ćete saznati da ne traže tu uslugu koju nudite na svojem webu, vjerojatno samo upotrebljavaju neke druge riječi.

 

Koristite riječi koje koristi Vaš idealni klijent

Da biste privukli one koji traže određenu uslugu ili djelatnost u vašem gradu upotrijebite alat Google My Business. O tome možete saznati više ovdje: Kako privući klijente uz marketinški alat Google My Business.

No, nekad ljudi u Google tražilicu upisuju problem, ono što ih muči. Netko tko ne zna da se za bolove u leđima može obratiti fizioterapeutu možda traži “bolovi u leđima” ili “kako se riješiti bolova”.

Odabir riječi koje osoba koristi ovisi o tome u kojoj je fazi rješavanja problema. Na početku tek istražuje moguća rješenja, a kad odluči riješiti problem spreman je za konkretnu akciju. Naravno da želimo da marketing odradi prodaju, ali potencijalnog klijenta trebate pratiti u svakoj fazi njegove potrage kako bi vas se sjetio kad se odluči na akciju.

 

Pišite o jednoj usluzi na jednoj web stranici

Primijetite da ovdje pričamo o osobi koja već traži i želi to što nudite. Tako i sad netko aktivno putem interneta traži baš to što nudite. Google će mu predložiti web stranice koje smatra relevantnima, a glavni kriteriji po čemu to prosuđuje su upotreba riječi i kvalitetan sadržaj na web stranicama.

Kad netko putem Googlea traži “medicinska masaža” prednost će imati web stranica koja ima točno taj naziv. No, sadržaj na stranici mora biti koristan tom čitatelju kako bi se zadržao dovoljno dugo i tako Googleu pokazao da je sadržaj kvalitetan i relevantan. Na temelju ponašanja čitatelja Google će ocijeniti da li će tu web stranicu predložiti (ili neće) drugima koji traže isti pojam.

 

Iskoristite blog da date koristan sadržaj

Onima koji traže odgovor na neko pitanje možete se obratiti na blogu, kao što ja ovdje dajem odgovor na Vaše pitanje.

Prije pisanja blog objave obavezno napravite istraživanje i pogledajte statistiku weba da vidite što točno ljudi traže putem interneta. Jedino tako ćete moći kreirati sadržaj kojeg će netko vidjeti. Pokažite čitatelju da mu možete pomoći i potaknite ga da nastavi komunikaciju s vama.

 

Predložite sljedeći korak i ostvarite obostrani cilj

Nakon što potencijalnom klijentu kažete što možete učiniti za njega, obavezno predložite što konkretno da napravi sljedeće. Ponudite email adresu na koju može poslati upit, neka dogovori termin na broj telefona ili predložite nešto drugo što je cilj vašeg marketinga.

Pokažite da ste dostupni i spremni za rad, jer mnogi poduzetnici to često zaborave pa umjesto da uhvate nove klijente zapravo samo informiraju čitatelje koji nakon toga jednostavno odu konkurenciji.

 

Stvorite put do Vaših idealnih klijenata!

Ako ste čitajući ovu objavu shvatili da vaše web stranice trenutno ne odrađuju dobar marketing, ne brinite. Postojeće web stranice se mogu lako doraditi za bolji marketing.

Često za svoje klijente dorađujem sadržaj i dodajem nove opcije na njihov postojeći web, radimo oglašavanje na internetu i druge marketinške aktivnosti kojima stvaramo put do njhovih idealnih klijenata.

Zato, napravite dobar marketing i neka vas pronađu oni koji će biti sretni kad dođu upravo k vama!

 

Nikolina Tomašković

Autor: Nikolina Tomašković

 

Želite napraviti dobar marketing?

Pišite mi na: nikolina.tomaskovic@expertiva.hr