Prije pola godine javio mi se poduzetnik iz Istre s upitom za internet marketing. Znao je da je konkurencija u prednosti jer su prisutni na internetu, dok je on imao samo jedva aktivnu Facebook stranicu. Nije imao web niti je bio prisutan drugdje na internetu. Odmah sam vidjela ogroman prostor da napravimo ciljani marketing na internetu. Stoga smo dogovorili što ćemo raditi i krenuli!
Nakon što smo odradili osnovni paket internet marketinga, dobila sam povratnu informaciju da smo napravili odličan posao. Klijent je oduševljeno rekao da ima veliki pomak u odnosu na prošlu godinu. Čak unatoč specifičnoj situaciji zbog korona krize, moj klijent je ostvario znatan skok u odnosu na prošlogodišnji prihod!
Što smo točno napravili? U nastavku saznajte što smo napravili i zašto su baš te aktivnosti pomogle tom vlasniku male tvrtke da ostvari vidljivost na internetu i tako dođe do klijenata.
Budući da moj klijent nudi iznajmljivanje bicikla, skutera, quadova i motora na jugu Istre, znali smo da želimo ciljati turiste koji traže tu vrstu usluge na tom području. Moj klijent je iz iskustva znao da ima takvih turista, no u statistici od Googlea sam vidjela konkretno što ljudi traže na internetu.
Idealni klijenti su oni koji trebaju to što nudite i spremni su to platiti – ovo je važno jer to su ljudi koje želite “upecati”. Tu je glavno ne samo da vjerujete da takvi klijenti postoje, nego da to i provjerite. Kako? Jednostavno, pomoću Google alata (npr. Google Keyword Planner) moguće je otkriti da li na internetu postoji potražnja za tim što nudite.
Čim sam saznala da potražnja postoji odmah sam odredila taktiku kako ću dio te potražnje preusmjeriti na mog klijenta. Plan je bio pripremljen te smo krenuli u konkretne aktivnosti.
Za početak je bilo važno da napravimo kvalitetne web stranice na kojima će biti predstavljena cijela ponuda sa svim informacijama. Web mora biti napravljen u skladu s Googleovim standardima i prilagođen za mobilne uređaje.
Na webu smo predstavili sve usluge, koja je cijena i uvjeti najma, te kako da unajme vozilo koje ih zanima. Međutim, nije dovoljno samo imati lijep web već je potrebno stvoriti kanale kojima će potencijalni klijenti dolaziti do web stranica. A tu dolaze na red druge marketinške aktivnosti.
Kako bi do web stranica došli oni koji traže to što se na webu nudi, važno je da web stranice budu prilagođene prema onome što potencijalni klijenti guglaju. Zato je na webu napravljena tzv. SEO, optimizacija za tražilice. Možda ste čuli za taj pojam, no ako i niste pojasnit ću o čemu se radi.
Optimizacija za tražilice znači da smo napravili sadržaj prema pojmovima koje putem Google tražilice traže oni koje želimo “upecati”. Drugim riječima, napraviti smo web tako da se prikazuje na čim boljoj poziciji u Google tražilici.
Vrlo brzo se web počeo prikazivati na odličnoj poziciji u Google tražilici i tim je putem veliki broj potencijalnih klijenata počeo dolaziti na web. No, za neke pojmove se web još nije prikazivao na dovoljno visokoj poziciji, a bilo nam je važno da to poguramo jer je sezona bila pred vratima. I to je bio pravi trenutak za Google oglase (Google Ads).
Svi mi svaki dan upisujemo u Google tražilicu ono što nam treba i što nas zanima. E pa što radi turist koji dolazi u Istru i želi aktivan odmor? Uzima mobitel i gugla gdje će unajmiti bicikl ili quad ili što već želi… i kliknut će na neki od prvih rezultata. Zato je bilo važno da se za ciljane pojmove web prikaže na prvoj stranici Googlea.
Napravili smo oglase koji su se u Google tražilici prikazivali kada je potencijalni klijent tražio to što moj klijent nudi. Nakon što je potencijalni klijent kliknuo na oglas došao je na web stranicu gdje je pročitao što mu nudimo, a zatim smo mu ponudili da dođe na neku od lokacija ili da se javi na brojeve telefona.
Znali smo da većina voli poslati upit putem Vibera ili WhatsApp aplikacije pa smo isticali komunikaciju tim putem. To spominjem zato jer je važno olakšati potencijalnom klijentu da dobije sve potrebne informacije i da čim jednostavnije ostvari kontakt koji će rezultirati izvršenom uslugom i na kraju zadovoljstvom i preporukom.
Kod usluga koje se nude na određenoj fizičkoj lokaciji, ljudi često traže ponuđače na Google karti. To je ono kad guglate vodoinstalatera pa vam se prikaže Google karta na kojoj su prikazani svi vodoinstalateri u vašem gradu i onda odaberete onog koji vam je najbliže i ima najbolje ocjene.
U našem slučaju je bilo važno za ljude koji traže najam vozila na jugu Istre da na Google karti vide sve tri lokacije gdje moj klijent nudi svoje usluge.
Stavili smo sve tri lokacije na Google kartu, dodala sam predivne slike koje prikazuju ponudu i unijela sam sve kontakt podatke. Potencijalni klijenti su sad mogli nazvati već jednim klikom ili otići na web. Uskoro je već par zadovoljnih korisnika ostavilo odlične ocjene. To nam je dodatno pomoglo jer lijepe recenzije su potvrda dobre usluge i poticaj drugim klijentima.
Vjerujem da ste iz ovog primjera vidjeli kako je moj klijent dobio odličan marketing na internetu, a njegovi klijenti su pronašli to što su željeli. Dakle, situacija je donijela obostrano zadovoljstvo! I to mora biti cilj marketinga.
Uspješan marketing je kad pronađete one koji će biti sretni kad dođu do Vas!
U današnje moderno doba svi smo prisutni na internetu. Svakodnevno online pratimo novosti i zanimljivosti, tražimo informacije, guglamo proizvode i usluge koje želimo. Zato je internet mjesto gdje morate stupiti u kontakt sa svojim klijentima. To je razlog zašto je internet marketing danas presudan za uspjeh!
Internet je mjesto gdje se susreću oni koji nešto traže i oni koji nešto nude, zato budite i Vi vidljivi na internetu. Javite mi se da napravimo ciljani internet marketing za Vaše usluge i neka Vas pronađu oni koji traže to što nudite!
Autor: Nikolina Tomašković, marketinški stručnjak