Kao marketinški stručnjak radim s vlasnicima malih tvrtki, obrtnicima i drugim pojedincima koji svojim radom žele pomagati drugima. Većina ih prvo dolazi na marketinško savjetovanje nakon čega dogovaramo konkretne aktivnosti za njihov marketing.
Kad dođu k meni obično se žale da nisu zadovoljni rezultatima svog marketinga, kojeg su radili sami ili im je radio netko od poznanika. Zanimljivo je da kod svih primjećujem sličan razlog zašto nisu ostvarili svoje ciljeve.
U ovoj objavi ću otkriti koja je ta glavna prepreka za uspjeh malih poduzetnika i što je potrebno promijeniti. Mojim klijentima to pomaže da napokon ostvare odlične rezultate pa se nadam da će pomoći i Vama da napravite uspješan marketing.
U razgovoru s vlasnicima malih tvrtki i drugim pojedincima koji nisu zadovoljni svojim marketingom primijetila sam da imaju slične stavove oko marketinga.
Njihovi stavovi govore ovako:
Iako se ova razmišljanja mogu činiti logičnima nekome tko želi privući klijente za svoje usluge, ovakav način razmišljanja često dovodi do trošenja i vremena i novaca bez da se ostvare željeni rezultati.
Jer možda je ovakva logika nekad imala smisla. Nekad, ali ne danas.
Gore navedene zablude su ostale iz starog oblika komunikacije koji je vrijedio prije interneta. No kroz godine sva komunikacija, pa tako i marketinška, se jako promijenila zbog upotrebe nove tehnologije. Da bi se danas uspješno iskomunicirala ponuda pravim kupcima nužno je promijeniti način na koji se radi marketing i potrebno je prilagoditi se komunikaciji modernog doba.
Nekad su se proizvodi i usluge nudili naširoko i agresivno gurali kupcima. Nije bilo puno kanala komunikacije pa su ljudi mogli koristiti samo ono što im je bilo na raspolaganju. Obrtnik bi stavio oglas u lokalne novine i njegov oglas bi vidjela većina ljudi u njegovom gradu. Ponuđača nije bilo puno što je čak predstavljalo problem kupcima da uopće pronađu što im treba.
Ali danas je situacija znatno drugačija. Danas postoji veliki broj ponuđača i širok izbor kanala komunikacije.
Svjesni da putem interneta mogu pronaći što god žele, danas kupci imaju sve veće zahtjeve i specifične želje. Tržište više nije samo lokalno već se pojavom interneta proširilo na cijeli svijet. Putem web stranica i društvenih mreža svatko može pronaći što mu se sviđa, u bilo koje doba dana, na bilo kojem kraju svijeta. Kad netko zatreba popravak bicikla izvadit će mobitel i izguglati tko u njegovoj blizini nudi “popravak bicikla”. Kad netko traži poklon za krštenje, preko interneta će naručiti da mu idealan poklon dostave na kućni prag.
U takvim uvjetima velike ponude i velike potražnje, nužno je prilagoditi se današnjim navikama ljudi. A to znači stvoriti put do klijenata uz pomoć suvremenih načina komunikacije.
Internet je danas najčešće mjesto gdje se susreću oni koji nešto nude i oni koji nešto traže. S jedne strane, ponuđači nude svoje proizvode, usluge i sadržaje. S druge strane, kupci traže rješenja za svoje potrebe.
Ljudi svakodnevno pomoću internet tražilica traže ono što im treba i u tom trenutku kad traže baš imaju namjeru to kupiti. Zato je jedan od najboljih načina da pronađete nove klijente upravo oglašavanje na Google tražilici. Tim putem dolazite direktno do onih koji žele to što nudite ili bolje rečeno – oni dolaze do Vas!
Za Vas je to prilika da Vas pronađu oni kojima možete najbolje pomoći i da s njima ostvarite uspješnu suradnju. U idealnom slučaju, taj zadovoljan klijent će Vas preporučiti i drugima koji su također u potrazi za tim što nudite. Sve to lijepo funkcionira jedino kad znate u čemu ste najjači i to hrabro komunicirate upravo onima kojima možete biti od najveće koristi.
Ako ste do sada mislili da trebate puno trošiti i sve nuditi svima, nadam se da počinjete shvaćati da nema potrebe za tim. Baš suprotno.
Zbog velike količine sadržaja koja postoji na internetu ljudi su sve izbirljiviji. Biraju što će gledati i čitati, a sve što nije u skladu s njihovim interesima brzo će odbaciti i otići dalje. To je još jedan razlog da se obratite pravoj publici i dajete im relevantan sadržaj.
Istraživanje je pokazalo da čak 94% kupaca će prekinuti komunikaciju s tvrtkama i ponuđačima koji im nude nerelevantnu promociju i poruke.
Cilj Vašeg marketinga ne bi smio biti da dođete do većeg broja bilo kojih ljudi, nego da dođete do manjeg broja odgovarajućih klijenata. Srećom, internet marketing omogućava ciljanu marketinšku komunikaciju.
Oglašavanje na internetu omogućava da ako nudite tretmane za lice možete staviti oglas kojeg će vidjeti žene u dobi od 25-45 godina, na području vaše županije, koje brinu o svom tijelu i ovih dana guglaju tretmane za lice. Nema smisla da oglasom gnjavite one koji ne žele ništa raditi na svom licu, pogotovo dok ima onih koji žele osvježiti svoje lice.
U usporedbi sa starim oblicima promocije, internet ima tu ogromnu prednost da svoju ponudu možete oglasiti onima koji će biti sretni kad im ponudite baš to što im treba!
Naravno da danas postoji velika ponuda proizvoda i usluga, a razne ponude i ogromna količina sadržaja iskaču sa svih strana. Ali nemojte se obeshrabriti pred velikim ponuđačima, već okrenite to u svoju korist.
Stvar je u tome što se u velikim tvrtkama odluke donose sporo i za bilo kakvu novu aktivnost je potrebno dugo vremena dok se to odobri na svim razinama tvrtke. Vi pak, kao mali poduzetnik, imate tu fleksibilnost da možete ujutro odlučiti što želite i već popodne pokrenuti svoje marketinške aktivnosti.
Uz vlastite web stranice i oglašavanje na internetu svatko može brzo kreirati svoju ponudu i odmah je ponuditi potencijalnim kupcima. Na taj način možete iskoristiti prednosti interneta i navike današnjih ljudi da pronađete svoje idealne klijente.
Nekada je marketing služio da privuče zainteresirane, a zadatak prodaje je bio da s nekima od njih ostvari kupovinu. Proces kojim se odvijala komunikacija izgledao je kao lijevak kroz koji se dovodio čim više potencijalnih kupaca i zatim se vršio pritisak da se barem nekome proda, naplati i to je to.
Međutim, danas marketing mora djelovati kao kotač koji se stalno okreće, pri čemu su kupci i klijenti u središtu, a ciljana komunikacija i odlična usluga trebaju biti pogon koji pokreću dugoročan uspjeh.
Uloga marketinga je i dalje da privuče zainteresirane. Ali mali poduzetnici često zaborave da nakon što ostvare kupovinu moraju kroz zadovoljstvo klijenata njegovati odnos s postojećim i budućim klijentima. Brižan odnos sa ciljanom publikom još je jedna odlična strategija kojom i najmanji poduzetnik može osigurati svoje mjesto na tržištu.
Pozitivne recenzije, savjeti na društvenim mrežama, slanje korisnih informacija i najave putem newslettera samo su neki od načina da gradite povjerenje. Uz redovitu komunikaciju o onome što je korisno Vašim potencijalnim klijentima osigurat ćete da jednom kad se odluče za kupovinu dođu upravo k Vama.
Način komunikacije će se mijenjati, mijenjat će se i tehnologija i ljudske navike. Ali jedno ostaje isto – ljudi će uvijek tražiti rješenja za svoje probleme.
U budućnosti će uspješni biti oni koji rješavaju specifične probleme i iskreno pomažu ljudima oko konkretnih potreba.
Marketing treba biti način na koji čovjek pomaže čovjeku.
Za uspješan marketing je potrebno obratiti se ciljano onima koji imaju problem za koji nudite rješenje. Zapravo, cijelo poslovanje i sve što radite bit će uspješno tek kad odlično razumijete probleme Vaših idealnih klijenata i nudite im Vaša jedinstvena rješenja u iskrenoj namjeri da im pomognete.
Ako već neko vrijeme ponavljate sve isto, ne možete očekivati da će se nešto promijeniti. U svijetu u kojem se mijenja način komunikacije morate promijeniti marketinšku komunikaciju da biste išli u korak s vremenom.
Ljudi svakodnevno upisuju u tražilicu ono što im treba i žele pronaći rješenja za svoje probleme. Možete biti sigurni da upravo u ovom trenutku netko traži baš to što nudite. To su Vaši idealni klijenti. Iskoristite internet i marketinške alate da Vas pronađu!
Autor: Nikolina Tomašković, marketinški stručnjak za male poduzetnike