Optimizacija weba za tražilice – Kako da web dođe u prave ruke?

Optimizacija weba za tražilice – Kako da web dođe u prave ruke?

Optimizacija weba za tražilice – Kako da web dođe u prave ruke?

Kad na web stranicama ili blogu imate puno sadržaja, ali ste propustili važne detalje za dobru poziciju na Google tražilici, Vaš web nažalost neće doći do onih kojima je namijenjen. Upravo je to prilika da napravite optimizaciju weba za tražilice kako bi kroz bespuća interneta Vaš web došao u prave ruke.

 

Što je optimizacija weba za tražilice?

Optimizacija weba za tražilice (engl. Search Engine Optimization) je poboljšanje web stranica za bolju poziciju u Google tražilici. Cilj je da na web dođu oni koji trebaju i žele to što nudite.

Riječ je o raznim aktivnostima koje je potrebno napraviti i odgovarajućim načinima kroz koje možete povećati šanse da se web prikaže na prvoj stranici među rezultatima pretraživanja u Googleu.

Da bi web služio svojoj svrsi podjednako su važni:

  • sadržaj na webu – tekst, slike i ostali materijali, 
  • tehničke karakteristike weba – brzina, veličina fotografija, struktura weba i drugo. 

 

Kvalitetan sadržaj na ispravnom webu

Za marketinšku komunikaciju prije svega trebate znati tko je Vaš idealni čitatelj. Tko je taj kome to što nudite može najbolje pomoći? Kome to o čemu pišete na web stranicama može biti zanimljivo i korisno? Web stranica mora imati kvalitetan i relevantan sadržaj za tog Vašeg idealnog čitatelja.

No, da bi sadržaj mogao odraditi uspješnu komunikaciju važna je i tehnička kvaliteta weba.

Spore web stranice se neće dopasti ni čitateljima, ali niti Googleu. Koliko brzo se web prikazuje, kako se prilagođava veličini ekrana, da li se javljaju greške i brojni drugi kriteriji utječu na poziciju weba u rezultatima pretraživanja.

I tu presudnu ulogu igra optimizacija weba za tražilice, kao način na koji možemo poboljšati sve važne aspekte weba. Uz programerske i marketinške vještine dolazimo do onih koji žele to što nudite. 

 

Zašto je važno raditi optimizaciju za tražilice?

Često vidimo kako na web stranicama postoji kvalitetan sadržaj i oku ugodne slike. Iako naizgled sve izgleda jako dobro, stranica se ne prikazuje u Googleu. Detalji poput toga koja riječ će biti prva u nazivu stranice ili kako ste nazvali fotografiju koja se prikazuje uz tekst odlučuju da li će stranice doći do onih kojima Vaš sadržaj može biti od koristi.

I kada pričamo o marketingu često je prva pomisao na plaćene oglase. No, ponekad optimizacija za tražilice donosi puno bolje rezultate nego plaćena reklama. Stvar je u tome što putem oglasa možete ciljati one za koje pretpostavljate da bi ih mogla zanimati Vaša ponuda. S druge strane, putem Googlea do Vas dolaze oni koji traže to što nudite.

Ljudi svakodnevno na internetu traže ono što ih zanima, guglaju rješenja za svoje probleme, traže ono što žele i što im treba. Da bi određeni sadržaj došao u prave ruke trebate osigurati da web bude vidljiv na Googleu.

Tražilica je mjesto gdje se nalaze oni koji nešto nude i oni koji nešto traže. Optimizacija za pretraživače je način da se te dvije strane pronađu na obostrano zadovoljstvo.

 

Kako se radi optimizacija weba za tražilice?

Optimizacija weba za tražilice obuhvaća sljedeće faze i elemente:

  • Analiza weba 
  • Struktura web stranica 
  • Izrada sadržaja za idealnog čitatelja/klijenta
  • Istraživanje ključnih riječi 
  • SEO optimizacija uz pomoć alata
  • Interni i vanjski linkovi
  • Praćenje izvještaja o posjetiteljima weba
  • Učenje i daljnja poboljšanja

Možda Vam se ovo čini zahtjevno i komplicirano, ali nije potrebno da razumijete cijeli taj popis niti da pripremate sadržaj za Google. Dovoljno je da sadržaj pripremate za ljude s druge strane ekrana. Za sve ostalo možete zatražiti pomoć stručnjaka.

Sve su ovo važni elementi koji pomažu Googleu da Vaš sadržaj poslužuje pravoj publici. I to nije jednokratni posao. Kao i svaki posao kojim se postiže dugoročan uspjeh tako se i ovaj posao treba raditi redovito.

Taj kružni proces kroz koji učimo, promatramo i napredujemo može donijeti promjenu na bolje jedino ako sadrži ove faze:

  • Analiza i plan – prije svega trebate analizirati trenutnu situaciju i učiti iz statistike dosadašnjih i potencijalno novih posjetitelja weba te prema željenim ciljevima napraviti plan optimizacije.
  • Optimizacija weba – prema rezultatima analize i planu potrebno je napraviti dorade na postojećem webu pri čemu se radi izmjena postojećeg sadržaja, izrada novog sadržaja, tehnička poboljšanja uz određena istraživanja i promatranja.
  • Praćenje rezultata – zatim je potrebno neko vrijeme da vidimo učinak svega što smo napravili.
  • Prilike za poboljšanja – na temelju podataka sada možemo vidjeti što funkcionira i prepoznati najveće prilike za još bolje rezultate u idućoj fazi.

 

Pomozite Googleu da pomogne Vama 

Da bi na Vašem webu bila moguća ikakva poboljšanja obavezno aktivirajte Google Analytics. Više o tom alatu možete pročitati u objavi 3 online alata za bolji internet marketing. Pomoću tog alata možete saznati tko dolazi na Vaše web stranice, da li uopće ima čitatelja, što im se sviđa i što im se ne sviđa. Tek uz naprednije poznavanje tog alata možemo otkriti najbolje ideje za sljedeći sadržaj i najveće prilike za poboljšanja.

Zanimljivo je da se Google alati mogu koristiti potpuno besplatno jer Google želi da sadržaj na internetu bude čim bolji. Kad kažem bolji sadržaj mislim na poboljšanje stranica koje već postoje na webu, ali i pripremu novog sadržaja.

Postojeće stranice se uvijek mogu poboljšati uz pomoć marketinških alata. Isto tako, za pripremu novog sadržaja bitno je napraviti dobru pripremu. Nove stranice i nove blog objave će ostvariti svoje ciljeve ako kod izrade pazite na ‘putokaze’ koji Googleu pomažu da zna što da radi s Vašim sadržajem.

 

Optimizacija je svima u interesu

Internet je prostor u kojem kruži velika količina sadržaja. Svakodnevno se stvara ogromna količina tekstova, nove web stranice i portali raznih tematika. Uz to, sa svih strana iskaču oglasi pa se čini da nije lako probiti se do svoje publike.

Ipak, oni koji konzumiraju taj sadržaj imaju specifične ukuse i određene potrebe. Njihovi specifični zahtjevi su prilika da kroz pametno opažanje i prepoznavanje svoje jedinstvene pozicije dođete do onih koji će biti sretni da su Vas našli.

Google ima misiju da spaja one koji nešto nude s onima koji to nešto žele. Zapravo je svima u interesu da to što imate za ponuditi dođe u ruke onih kojima baš to treba u određenom trenutku.

 

Iskoristite internet za susret s onima koji Vas trebaju

Ako je ovo prvi put da se susrećete s ovom tematikom i do sada niste ništa radili po tom pitanju – odlično! 🙂 Možda su Vaše stranice trenutno sakrivene i nevidljive za one koji Vas traže putem tražilica. Ali to ujedno znači da Vas veliki neiskorišteni prostor za komunikaciju u digitalnom svijetu.

Iskoristite prostor u internet svijetu i pobrinite se da se na Vašim web stranicama ili blogu napravi kvalitetna optimizacija za tražilice. Ako krenete danas već kroz nekoliko mjeseci se možete sresti s novim čitateljima, klijentima, korisnicima odnosno s onima koji Vas trebaju.

 

Autor: Nikolina Tomašković, marketinški stručnjak


VAŠ IZBOR U VEZI KOLAČIĆA NA OVOM WEBU
Kolačići su važni za funkcioniranje ovih web stranica. Za bolje korisničko iskustvo koristimo kolačiće za prikupljanje statističkih podataka i Vaših interesa, u svrhu poboljšanja funkcionalnosti i sadržaja web stranica. Prihvatom kolačića moći ćete nastaviti korištenje weba, a za opis kolačića i Vaš izbor da li želite da ih prikupljamo pročitajte VIŠE INFORMACIJA. Kako brinemo o zaštiti osobnih podataka pročitajte u POLITICI PRIVATNOSTI.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close