Kako poboljšati marketinške aktivnosti u maloj tvrtki kroz 5 koraka

Kako poboljšati marketinške aktivnosti u maloj tvrtki kroz 5 koraka

Kako poboljšati marketinške aktivnosti u maloj tvrtki kroz 5 koraka

Marketing je danas veliki izazov jer dok se kao poduzetnik bavite cijelim poslovanjem nemate vremena i kreativnosti da vidite kako poboljšati marketinške aktivnosti. A kad se toga i uhvatite čekaju vas brojna pitanja… Što staviti na web stranice? Gdje se oglašavati? Što napisati u oglasu?

Zato vas u ovoj objavi vodim kroz 5 koraka pomoću kojih ćete poboljšati svoje marketinške aktivnosti, ali i cjelokupno poslovanje.

 

1. Prvo, izradite profile vaših idealnih klijenata

Prvi korak je da odredite tko su vaši idealni klijenti. Ovdje se ne radi o maštanju o nekom izmišljenom savršenom klijentu. Već na temelju iskustva i informacija koje trenutno imate razmislite kakav je to profil ljudi kojima možete najbolje riješiti njihove probleme. 

Ovdje je važno napomenuti da za pojedine usluge, proizvode i ponude možete imati različite idealne klijente i s vremenom se mogu mijenjati profili tih osoba. U trenutku kad pripremate određenu marketinšku aktivnost morate imati jasnu sliku o tome tko je idealni klijent baš za to što nudite.

Zato je važno da pažljivo razmislite i redom odgovorite na ova pitanja:

  • Tko su do sada bili vaši najzadovoljniji klijenti?
  • Koji problem su imali?
  • Koji rezultat ste za njih ostvarili zbog čega su bili presretni?
  • Što je zajedničko svim tim najzadovoljnijim klijentima? 

Na temelju vaših odgovora izradite profil idealnog klijenta koji sadrži sljedeće:

  • glavne karakteristike (dob, spol, lokacija, navike, što ima, što nema, itd. – ali samo ono što je relevantno),
  • specifičan problem kojeg ima i kakav mjerljiv rezultat želi postići,
  • gdje traži informacije i rješenje svog problema,
  • riječi koje upotrebljava kada traži rješenje za svoj problem.

Jednom kada to imate napismeno, takav profil idealnog klijenta će vam olakšati planiranje i izradu marketinških poruka. Svoju ponudu ćete lakše nuditi kada pred očima imate konkretnu osobu kojoj se obraćate sa željom da mu/joj pomognete da ostvari željeni rezultat.

 

2. Odredite svoju jedinstvenu ponudu 

Da biste napravili uspješan marketing, morate razumjeti kako možete riješiti probleme vaših idealnih klijenata na vaš jedinstveni način. Da biste to mogli, odgovorite na ova pitanja:

  • U čemu ste različiti od konkurencije?
  • U čemu ste najbolji?
  • U čemu ste jedinstveni?
  • Što je to što su vaši najzadovoljniji klijenti najviše cijenili kod vas i vaše usluge/proizvoda?

Analizirajte zbog čega su vaši najzadovoljniji klijenti, s kojima ste imali odličnu suradnju na obostrano zadovoljstvo, bili sretni. Što bolje razumijete sa čime se vaši idealni klijenti muče i kako im upravo vi možete pomoći na jedinstveni način, moći ćete posložiti marketinšku komunikaciju da vas pronađu druge osobe koje će također biti sretne kad dođu do vas.

Kao što je važno znati tko je vaš idealni klijent, isto tako je važno znati tko to nije. Usporedite po čemu se najzadovoljniji klijenti razlikuju od onih koji nisu bili zadovoljni. Budite precizni i strogi u usporedbi. Nemojte se bojati suziti vaš izbor na točno određeni profil. Dapače, što bolje se fokusirate na specifičan profil ljudi moći ćete jasnije odrediti svoju jedinstvenu ponudu.

Sad kad znate tko je vaš idealni klijent i koju jedinstvenu ponudu nudite, odredite promotivnu akciju koja će biti dodatni poticaj da vam se novi potencijalni klijenti obrate. Vaša jedinstvena ponuda koja vas čini drugačijima i boljima od konkurencije, zajedno sa promotivnom akcijom, bit će vaši glavni aduti u novim marketinškim aktivnostima.

 

3. Pripremite kvalitetne web stranice 

Sada je trenutak da pripremite vaše web stranice. Web stranice moraju imati kvalitetan sadržaj za pojedine profile vaših idealnih klijenata. Struktura web stranica mora odgovarati onome što traže vaši idealni klijenti (sjećate se, izradili ste svaki profil posebno). Svaka podstranica mora imati relevantan sadržaj koji sadrži najvažnije informacije za onoga kome treba to što nudite na toj određenoj podstranici. I naravno trebate poziv na akciju da čitatelja potaknete da rezervira termin, pošalje upit za ponudu, izvrši kupovinu ili ostvari neku drugu interakciju s vama.

Budući da velika većina korisnika interneta pregledava web stranice sa mobilnih uređaja morate imati prilagođeni prikaz za mobilne uređaje, tzv. responzivan dizajn. Bez obzira da li posjetitelj pregledava web stranice s mobitela, tableta ili laptopa, nužno je da cijeli sadržaj može uredno pregledati i da lako dođe do informacije koju traži.

Ako imate stare web stranice koje su izrađene prije puno godina vrlo vjerojatno će one znatno odstupati od vaše nove marketinške strategije. U tom slučaju doradite vaše web stranice ili čak razmislite o izradi kompletno novih web stranica.

Bez obzira da li ćete poboljšavati stare web stranice ili izraditi nove, potrebna vam je optimizacija za tražilice. Za svoje klijente redovito radim poboljšanje sadržaja na postojećim stranicama i prema potrebi dodajemo novi sadržaj koji privlači nove posjetitelje. Takva optimizacija web stranica za tražilice poboljšava vidljivost na Google tražilici i donosi veći promet na web stranice.

 

4. Ciljano oglašavanje na internetu

Odlično, sad znate kakav profil ljudi želite dovesti na vaše kvalitetne web stranice pa možete pokrenuti ciljano oglašavanje na internetu. Internet oglašavanje omogućava da ciljate ljude prema zadanim karakteristikama i interesima. Odaberite onu vrstu oglašavanja pomoću kojeg možete ciljati vaše idealne klijente.

Za svoje klijente radim oglase na Google tražilici koje prikazujemo onima koji guglaju ono što nudimo na web stranicama za koje radimo oglašavanje. Prema potrebi, prikazujemo i oglase na internetskim portalima kojima kod ciljane publike jačamo svijest o ponudi i podsjećamo na promotivnu akciju.

Oglasi trebaju potaknuti interes, ponuditi rješenje za problem idealnog klijenta te ponuditi vašu jedinstvenu ponudu. Pažljivo birajte riječi jer korisnici na internetu prolaze preko oglasa za samo 2-3 sekunde. U to kratko vrijeme trebate uhvatiti njihovu pažnju i potaknuti da kliknu na oglas kako bi došli na vaše web stranice.

 

5. Analizirajte, učite… i napravite još bolji ciljani marketing

Ako ste do sada radili ne-ciljano oglašavanje i previše općenite marketinške aktivnosti, vjerujem da vam je sada jasnije zašto to nije bilo uspješno. Za svo to vrijeme, svi oni koji su trebali to što nudite su odlazili konkurenciji. No sad konačno znate kako možete uzeti svoj dio kolača.

Jednom kad prođete kroz prethodna 4 koraka ubirat ćete plodove ciljanog marketinga na internetu. I tu prava zabava tek počinje. Pomoću alata za internet marketing možete dobiti vrijedne informacije koje se mogu iskoristiti za daljnje poboljšanje web stranica i još bolje buduće oglase.

S vremenom će se pojavljivati nove potrebe potencijalnih klijenata / kupaca / korisnika, novi problemi koje možete rješavati i nove prilike. Analitika omogućava da idete u korak s tim trendovima, potrebama koje možete zadovoljiti i problemima koje možete uspješno riješiti. Ponudite nova rješenja za nove probleme kako biste osvojili vaše idealne klijente i napravite odličan posao na obostrano zadovoljstvo.

 

A sada… krenite u akciju!

U današnje vrijeme svi koristimo internet. To je mjesto gdje svakodnevno tražimo rješenja za svoje probleme, provodimo slobodno vrijeme, konzumiramo i razmjenjujemo sadržaj. To je također mjesto gdje brojni ponuđači plasiraju svoje ponude te se svatko bori za pažnju publike na internetu. Zato je važno da u toj gužvi sadržaja pronađete svoje mjesto.

Za uspješne marketinške aktivnosti na internetu važno je da pred oči vaših idealnih klijenata stavite upravo ono što žele. Ponudite vašim idealnim klijentima jedinstveno rješenje za njihov problem.

Napravite gore navedenih 5 koraka i neka vas pronađu vaši idealni klijenti.

 

Trebate stručan savjet?

Nikolina Tomašković

Ja sam Nikolina Tomašković, vlasnica obrta Expertiva. Poduzetnicima iz cijele Hrvatske (a i šire) pomažem da postanu vidljivi pravoj publici na internetu, da povećaju promet na svoje web stranice i da uspješno služe svojim idealnim klijentima na obostrano zadovoljstvo.

Ako trebate stručan savjet za vaše marketinške aktivnosti, slobodno mi se javite da dogovorimo termin savjetovanja. Saznajte više na linku: savjetovanje za marketing.

 

 

Želim savjetovanje za ciljane marketinške aktivnosti!