Zašto je teško raditi marketing za svoje usluge?

Zašto je teško raditi marketing za svoje usluge?

Zašto je teško raditi marketing za svoje usluge?

Kao marketinški stručnjak radim s pojedincima koji sami odrađuju marketing za svoje usluge. Ti ljudi mi dolaze jer im je izazov predstaviti što rade i to ponuditi potencijalnim klijentima. Ali prije nego prionemo na marketinške aktivnosti prvo trebamo vidjeti što je u pozadini tog izazova.

O usluzi treba pričati onaj tko tu uslugu izvršava

Za razliku od proizvoda koji se može fotografirati i prikazati u fizičkom obliku, za uslugu je važna osoba koja tu uslugu izvršava. Recimo kod savjetovanja ili masaže je itekako važna energija onoga tko tu uslugu obavlja. Marketinške aktivnosti može odraditi netko izvana, ali poruke moraju odražavati osobnost onoga tko stoji iza usluge.

Zato osoba koja izvršava uslugu treba komunicirati o sebi odnosno svojim talentima i prednostima, o koristima koje donosi i rješenjima koja nudi za tuđe probleme. A za to je potrebna otvorena komunikacija koja mnogima predstavlja teret.

Zašto se bojimo pričati o onome što radimo?

U radu s klijentima primjećujem koliko se ljudi s naših prostora ustručavaju komunicirati o onome u čemu su dobri. Neugodno im je pričati o svojim kvalitetama, svojoj viziji i vrijednostima. Ispada kao da nas je netko uvjerio da nije lijepo hvaliti se niti pričati o onome što smatramo važnim.

Čini se da je većini lakše staviti oglas na internetu, samo da ne moraju progovoriti, a kamoli osobno se pojaviti. I to ne bi bio problem da nas klijenti mogu pronaći mislima. 😉 Ali budući da komuniciramo riječima preostaje nam jedino da kroz vidljivu komunikaciju omogućimo da nas pronađu oni kojima možemo služiti.

Uspješan marketing počinje sa stavom i vrijednostima

Moja uloga na savjetovanjima često s edukacije o marketinškim alatima prelazi na to da svog sugovornika ohrabrim da slobodnije komunicira o onome što može učiniti za druge. Potičem te sposobne ljude da prvo sebi, a zatim i drugima, ispričaju kako svojim radom rješavaju probleme. Ne na temelju mašte i želja, nego na temelju konkretnih slučajeva kako su već nekome pomogli.

Jasno, svatko ima drugačiji karakter i neki ne vole komunicirati pa im kažem da ne moraju raditi ono što im nije ugodno. Time ih ne želim ograničavati zonom komfora, već ih podsjećam da je lakše komunicirati kad radimo u skladu sa svojim vrijednostima. Svoju ulogu vidim kao netko tko daje glas vrijednim ljudima da progovore o tome kako pomažu drugima i što smatraju važnim.

Priznaj sebi da si u nečemu poseban

Čak i ako pošteno radite svoj posao možda se samo ne želite isticati. Možda smatrate da ono što imate za ponuditi nije ništa posebno. Moj je zadatak da vas podsjetim da ono u čemu ste posebni je baš ono što netko treba.

Za uspješan posao nužno je imati jedinstvenu ponudu. Kad spomenem jedinstvenost mnogi pomisle da je to nešto što moraju izmisliti ili kopirati od drugih. Ali to je zapravo ono po čemu ste drugačiji od drugih zato što jednostavno jeste. Postoji nešto u čemu ste bolji, posebni i drugačiji jer imate specifične interese, talente i poglede na svijet.

Pri tome je najveća prepreka kad čovjek nije dovoljno istražio samog sebe pa niti ne poznaje vlastite specifičnosti. Za to je potrebno malo istraživanja, promatranja i svjesnosti. Preduvjet za uspjeh u poslu je da prvo prepoznate svoju jedinstvenost da biste je mogli dijeliti s drugima.

Netko treba baš to što možeš ponuditi

Kad je u pitanju marketing za usluge puno pomaže kad razmišljamo ljudski – čovjek prema čovjeku. Marketing za usluge ne može biti isprazna reklama, nego ciljana komunikacija prema onima kojima možeš dati što žele, donijeti im promjenu i neku vrijednost. Zato se kod kreiranja marketinške poruke trebamo podsjetiti da je s druge strane živa osoba sa svojim problemima, željama i ciljevima.

Marketinška komunikacija spaja onoga tko ima određene sposobnosti s onima koji od toga mogu imati koristi. Kad imamo iskrenu namjeru da nekome pomognemo tada je svima u interesu da se taj susret dogodi.

Nismo stvoreni da odrađujemo posao količinski i skupljamo znamenke na bankovnom računu. Jedina valuta koja vrijedi je namjera u pozadini svega što radimo.

Iskoristi internet za ciljanu komunikaciju

U današnje vrijeme nema smisla raditi opsežan marketing zbog velike količine sadržaja. Naročito za malog poduzetnika koji ima ograničena sredstva. Srećom, internet marketing omogućava da ciljamo one koji trebaju to što nudimo.

Za susret s onima koji mogu imati najveće koristi od naših talenata trebamo pokazati da razumijemo njihove probleme i pojasniti kako im možemo pomoći. Kroz internet marketing možete dati informaciju baš onima koji tu informaciju žele.

Pronađite svoje idealne klijente

Da bismo u onome što radimo bili uspješni moramo rješavati probleme, poznavati tuđe potrebe i tražiti nove načine kako da im pomognemo. Tu nam od velike koristi mogu biti alati internet marketinga.

Kroz Google alate i statistiku o posjetiteljima web stranica možemo vidjeti konkretno što ljudi traže putem interneta. Tako možemo saznati koje probleme imaju i kome od njih možemo najbolje pomoći.

Hrabro podijeli što možeš učiniti za druge

Naši talenti žive jedino kad ih dijelimo s onima kojima ti talenti mogu koristiti. Naš prostor djelovanja je tamo gdje se ono što volimo raditi i u čemu smo dobri susreće s onim što netko treba i da su za to spremni platiti.

Ono što taj proces razmjene održava na životu je poznavanje vlastitih životnih vrijednosti i jedinstvenih sposobnosti koje posjedujemo, ali i hrabrost da ‘to nešto naše’ dijelimo s drugima.

 

Autor: Nikolina Tomašković, marketinški stručnjak za usluge