Kako poboljšati marketinške aktivnosti u maloj tvrtki? (1. dio)

Kako poboljšati marketinške aktivnosti u maloj tvrtki? (1. dio)

Kako poboljšati marketinške aktivnosti u maloj tvrtki? (1. dio)

Marketing u maloj tvrtki je izazov svakog poduzetnika jer dok se bavi cijelim poslovanjem nema vremena i kreativnosti da vidi kako poboljšati marketinške aktivnosti. A kad se toga i uhvati čekaju ga razna pitanja… Što staviti na web? Koji kanal komunikacije odabrati? Što napisati u oglasu ili objavi?

Nedavno mi je na marketinško savjetovanje došla vlasnica male uslužne tvrtke. Tražila je savjet kako poboljšati marketing njihovih usluga. Htjeli su biti inovativniji i uložiti više novaca kako bi u žestokoj konkurenciji došli do novih klijenata. Kad sam proučila što su do tada radili po pitanju marketinga vidjela sam da njihov marketing nije ostvarivao rezultate jer su zanemarili svoje idealne klijente.

Možemo reći da tvrtka iz gornjeg primjera ne samo da nije znala kako raditi dobar marketing, nego zapravo i nije radila marketing. Naime, aktivnosti koje nisu usmjerene na idealne klijente ne mogu se ni smatrati marketingom. I to je čest slučaj. Marketing mora biti komunikacija s jasnim ciljem. A da bismo mogli kreirati marketinšku komunikaciju koja će ostvariti zadane ciljeve moramo razmišljati o idealnom klijentu.

Krenite od Vašeg idealnog klijenta…

Idealni klijent je osoba koja će biti sretna kad sazna za Vašu ponudu. Ovdje se ne radi o maštanju o savršenom klijentu. Jednostavno na temelju iskustva i informacija koje trenutno imate razmislite kakav je to profil ljudi kojima svojim uslugama možete najviše pomoći. Primjera radi, veća je vjerojatnost da će oslikavanje zidova naručiti netko tko ovog ljeta želi urediti stan nego netko tko niti ne posjeduje nekretninu.

Vaš idealni klijent je osoba koja upravo sada treba to što nudite, a puno takvih trenutno (još) ne zna za Vas. Od tud kreće marketing. I za pojedinu ponudu mogu biti različiti idealni klijenti i s vremenom se mogu mijenjati profili tih osoba. Samo je važno da kad pripremate neku marketinšku aktivnost imate jasnu sliku o tome tko je idealni klijent za to što nudite.

Kakvo jedinstveno rješenje nudite za njihov problem?

Ako se ne obraćamo idealnom klijentu tada oglašavanje postaje trošak. S druge strane, marketinške aktivnosti koje su osmišljene ciljano su investicija koja donosi rezultate. Baveći se time gdje da stavimo rečenicu-dvije o našim uslugama, moramo prvo znati kome se obraćamo. Jedino tako možemo prenijeti pravu poruku pravoj osobi.

Trebamo se podsjećati da je za uspjeh marketinga, i poslovanja općenito, nužno da svojim djelovanjem nekome donosimo određenu korist. Ljudi svakodnevno traže rješenja za svoje probleme, čak aktivno traže tko im može pomoći… i spremni su to platiti. Supermoć poduzetnika se sastoji u tome da razumije potrebe i ponašanje svog idealnog klijenta. Presudno je da poduzetnik ujedno razumije način na koji može riješiti taj problem na jedinstveni način. I zato se trebamo preispitivati:

  • U čemu smo različiti od konkurencije?
  • U čemu smo najbolji? U čemu smo jedinstveni?
  • Za što su nas klijenti do sada najčešće angažirali?
  • Tko su naši najzadovoljniji klijenti? 

Što bolje razumijemo sa čime se naši klijenti muče i kako im možemo pomoći, moći ćemo posložiti ponudu i marketing da nas mogu pronaći i druge osobe koje trebaju sposobnosti i znanja koje smo upakirali u usluge odnosno našu ponudu.

Obraćajte se jednom sljedećem klijentu

Kada krećete u izradu oglasa na Facebooku, pisanje za web ili pripremu nekog drugog promotivnog materijala, lakše ćete kreirati poruku ako zamislite da se obraćate jednoj određenoj osobi odnosno prvom sljedećem novom klijentu. Ponekad trebamo zaboraviti na sve što mi osobno smatramo važnim i orijentirati se samo na ono što naš klijent smatra najvažnijim.

Svoje klijente uvijek podsjećam da u ovom trenutku netko očajava jer ima neki problem odnosno potrebu, a upravo im njihova tvrtka može oko toga pomoći. Marketing treba olakšati da Vaš idealni klijent dođe do Vas. Kad znate kome se obraćate i što želite poručiti jednostavno odaberite riječi i slike kojima ćete prenijeti svoju ponudu toj osobi.

Što ćete reći potencijalnom novom klijentu u 2 sekunde?

Sigurna sam da potencijalnim klijentima želite svašta ponuditi, ali nažalost imate jako malo prilike i još manje vremena. Zamislite da stojite pred osobom za koju iz pouzdanih izvora znate da treba (i želi) to što nudite, ali do sad nije čula za vašu tvrtku. Srećom, dobili ste priliku da joj se direktno obratite, ali u samo 2 sekunde.

Da, dobro ste pročitali. Pitanje glasi: što ćete toj osobi reći u samo 2 sekunde? Vaš zadatak nije da u tih 2 sekunde kažete sve, nego samo ono ključno da poželi čuti više.

Recite manje, ali na pravi način i pravoj osobi

U današnjem kaotičnom svijetu imate jako malo vremena da privučete pažnju potencijalnog klijenta. Zato je važno da vrijeme i novac usmjerite na one koji žele čuti Vašu poruku jer trebaju baš to što nudite. Ako druga strana ne reagira na Vašu poruku možda to jednostavno nije Vaš idealni klijent. Ali prije svega napravite sve što možete da marketinška poruka bude količinski minimalna, a sadržajno precizna.

I sada nakon što smo utvrdili kome se obraćamo i što želimo poručiti, dolazimo do odluke o tome gdje i kako ćemo prenijeti našu poruku. Budući da odabir kanala komunikacije donosi nove izazove o tome više u idućoj objavi.

 

Autor: Nikolina Tomašković, marketinški stručnjak

 

Zatražite stručnu pomoć na info@expertiva.hr kako biste poboljšali Vaše marketinške aktivnosti. Uživajte u radu za Vaše idealne klijente!


VAŠ IZBOR U VEZI KOLAČIĆA NA OVOM WEBU
Kolačići su važni za funkcioniranje ovih web stranica. Za bolje korisničko iskustvo koristimo kolačiće za prikupljanje statističkih podataka i Vaših interesa, u svrhu poboljšanja funkcionalnosti i sadržaja web stranica. Prihvatom kolačića moći ćete nastaviti korištenje weba, a za opis kolačića i Vaš izbor da li želite da ih prikupljamo pročitajte VIŠE INFORMACIJA. Kako brinemo o zaštiti osobnih podataka pročitajte u POLITICI PRIVATNOSTI.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close