Kako poboljšati marketinške aktivnosti u maloj tvrtki? (2. dio)

Kako poboljšati marketinške aktivnosti u maloj tvrtki? (2. dio)

Kako poboljšati marketinške aktivnosti u maloj tvrtki? (2. dio)

(vrijeme čitanja: 3 minute)

Kada pričamo o tome kako poboljšati marketing male tvrtke, u prošloj objavi sam istaknula jednu od najčešćih grešaka koju rade mali poduzetnici, a to je da zaborave na svog idealnog klijenta. Da bi marketinške aktivnosti donijele rezultate, poruka mora biti kreirana ciljano za točno određeni profil ljudi.

No, čak i kad obuhvatimo sve potrebne elemente, možemo promašiti cilj ako poruka ne dođe do našeg idealnog klijenta. Nije dovoljno pripremiti marketinški materijal nego ga trebamo dati u prave ruke. A da bismo to mogli, moramo voditi računa o specifičnostima današnje komunikacije.

Marketinške aktivnosti nekad i danas

Nekad su tvrtke stavile oglas na medij kojeg je pratila masa ljudi. No, danas su marketinške poruke na svakom koraku, različitost ljudi inspirira tvrtke na kreiranje novih proizvoda i usluga, a sve veća ponuda stvara sve zahtjevnije ukuse klijenta. Budući da tvrtke traže klijente, a klijenti traže što im odgovara, ogromna količina sadržaja servira se s brojnih fizičkih i digitalnih kanala.

Za ponuđače ova nova pravila predstavljaju izazov jer moramo prilagoditi marketinšku komunikaciju današnjim mogućnostima medija i navikama ljudi. Stoga smo prisiljeni tražiti način da se poruka ne utopi u moru sadržaja. Mogućnosti medija mogu nas zbuniti, ako zaboravimo da postoji netko tko treba i želi to što nudimo. Tek prema profilu te osobe i akciji koju želimo kod nje potaknuti možemo odabrati medij i tehnologiju koji će to omogućiti.

Nađite mali, ali jedinstven, prostor na tržištu

Ovdje bih se osvrnula na to kako se mnogi boje da u moru velikih brendova ne mogu dobiti svoj prostor. Međutim, dok u velikoj tvrtki odluke moraju proći brojna odobrenja, mali ponuđač je dovoljno fleksibilan da brzo odreagira i lako mijenja svoju poruku. U tome je prednost male tvrtke.

Umjesto da se borimo budžetom i količinom oglašavanja, više smisla ima ponuditi jedinstvenu ponudu kao razlog klijentu da kupi naše usluge. Vaš prostor na tržištu je tamo gdje nudite nešto drugačije od konkurencije, a što je izrazito važno nekoj skupini klijenata. Osigurati svoj prostor na tržištu možemo jedino kad rješavamo specifičan problem određenog profila ljudi, i to radimo drugačije i bolje od drugih.

Stavite ponudu tamo gdje klijent traži rješenje svog problema

Tvrtke često zaborave da moraju svoju poruku staviti tamo gdje se njihov idealni klijent kreće. Jednom mi je klijent rekao da u poslu ne koristi Facebook jer ga ne koristi ni privatno. Kad smo popričali o njihovoj ponudi postalo je jasno da njihov idealni klijent svakodnevno koristi Facebook i zato vrijedi iskoristiti taj kanal komunikacije da dođu do novih korisnika.

Odabir medija ima veze i sa fazom kupovine u kojoj se potencijalni klijent nalazi. Netko možda razmišlja kako bi bilo lijepo imati novi bicikl, dok netko drugi već uspoređuje ponude po dućanima. Ovog prvog tek moramo pronaći, dok ovom drugom možemo ponuditi našu ponudu tamo gdje ionako već traži bicikle. Idealni klijent je onaj koji aktivno traži rješenje svog problema.

Iskoristite mogućnosti tehnologije za svoje ciljeve

Internet nam ovdje puno pomaže jer nam Google i društvene mreže omogućavaju da dođemo do ljudi prema njihovim interesima, da saznamo što ih zanima i prema tome prilagodimo poruku. Naravno da želimo iskoristiti medije komunikacije kojima se klijent kreće te oblikovati poruku i poziv na akciju prema fazi kupovine u kojoj se klijent nalazi.

Gledajte očima Vašeg idealnog klijenta

Na savjetovanju podučavam novu metodu za razumijevanje idealnog klijenta pomoću koje, između ostalog, gledamo ponašanje klijenta od problema do rješenja i saznajemo detalje koji su presudni za uspjeh marketinških aktivnosti. Iako većina poduzetnika u početku tvrdi da razumiju svoje klijente, većina njih shvati da su zanemarili potrebe i ponašanje svog idealnog klijenta.

Da barem malo steknete tu drugu perspektivu, probajte na trenutak zaboraviti sve što ste do sada radili oko marketinga i zamislite da ste jedan od vaših potencijalnih klijenata. Uživite se u ulogu te osobe, kao da ste dobili glumački zadatak, pa iz pozicije te osobe recite:

Što vas muči? Kako i gdje tražite rješenje svog problema? Koje riječi koristite kad tražite? Na koja rješenja nailazite dok tražite?

Ovo je trenutak istine, a iskrenim odgovorom na sljedeće pitanje možete dobiti korisne informacije. Pitanje glasi: da li ste tražeći rješenje naišli na ponudu vaše tvrtke i što mislite o njoj? Sve ono gdje vaš marketing odstupa od toga što vaš idealni klijent želi, kako razmišlja i što očekuje, je prilika za poboljšanje vašeg marketinga.

Pomozite Vašem idealnom klijentu da dođe do Vas

Ovisno o tome što otkrijemo gledajući očima idealnog klijenta, možemo vidjeti što trebamo promijeniti i prema tome oblikovati sljedeće aktivnosti. Često nije medij taj koji trebamo mijenjati nego jedna riječ, slika, a nekad i cijela ponuda.

Jedno je sigurno – svatko od nas ima potrebe koje želi zadovoljiti, a istovremeno imamo jedinstvene sposobnosti kojima možemo pomoći drugima. Poduzetništvo i marketing su neprestani proces otkrivanja mogućnosti za razmjenu to dvoje, a tehnologija i mediji nam u tome mogu pomoći. Na Vama je da olakšate da Vas idealni klijent pronađe.

 

Autor: Nikolina Tomašković, marketinški stručnjak i vlasnica obrta Expertiva.

 

Zatražite stručnu pomoć na info@expertiva.hr kako biste poboljšali Vaše marketinške aktivnosti. Uživajte u radu za Vaše idealne klijente!


VAŠ IZBOR U VEZI KOLAČIĆA NA OVOM WEBU
Kolačići su važni za funkcioniranje ovih web stranica. Za bolje korisničko iskustvo koristimo kolačiće za prikupljanje statističkih podataka i Vaših interesa, u svrhu poboljšanja funkcionalnosti i sadržaja web stranica. Prihvatom kolačića moći ćete nastaviti korištenje weba, a za opis kolačića i Vaš izbor da li želite da ih prikupljamo pročitajte VIŠE INFORMACIJA. Kako brinemo o zaštiti osobnih podataka pročitajte u POLITICI PRIVATNOSTI.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close